Metoda reducerii la unitate
Există două categorii de probleme:
- Ambele mărimi implicate cresc sau scad în același timp, de același număr de ori;
- În timp ce o mărime crește(scade) de un număr de ori, cealaltă mărime implicată scade(crește) de același număr de ori.
Exemplul 1.
Rezolvare:
OBS: Problema este din categoria 1 (cu cât scade numărul de caiete, cu atât scade și prețul caietelor).
Exemplul 2.
Rezolvare:
OBS: Problema este din categoria 2 (cu cât scade numărul de robinete, cu atât crește timpul necesar pentru umplerea bazinului).
E.559. Dacă
Răspuns:
E.560. Dacă
Răspuns:
E.561. Dacă
Răspuns:
E.562. Andrei poate culege
Răspuns:
E.563. Un melc parcurge un drum în
E.564. Cu o cantitate de morcovi pot fi hrăniți
Răspuns:
E.565. Dacă
Răspuns:
E.579.
Răspuns:
R:
E.580. Ionel repară un gard în
Răspuns:
E.581. Într-o urnă sunt
Răspuns:
Deci un triplet de tipul
În total avem
E.582. Într-un tren un vagon de clasa I și trei vagoane de clasa a II-a au în total
a) Câte locuri are un vagon de clasa a II-a?
b) Câte locuri au
Răspuns: a)
Notăm cu
E.583. Dacă pasul tatălui este de
Răspuns:
În
Aceeași distanță, fiul o parcurge în
E.584. Un porumbel mănâncă
Răspuns:
Răspuns:
E.585. La ZOO, aceeași porție de hrană poate fi consumată de un urs în două ore, de un leu în
Răspuns:
Dacă mănâncă toți trei deodată, în
- ursul -
porții; - leul -
porții; - lupul - o porție.
Așadar, în
E.590.
Răspuns:
E.591. Un clopot care bate la intervale egale de timp se aude de
Indicații: Aflăm de câte intervale de timp este nevoie pentru a auzi clopotul bătând de
Răspuns:
- Ca sa bată clopotul de
ori, este nevoie de intervale de timp. - Ca sa bată clopotul de
ori, este nevoie de intervale de timp.
Reformulăm problema astfel: Dacă
Deci pentru a asculta clopotul de
Nume | CreatLa (UTC) |
---|---|
Tema7: Metoda reducerii la unitate | 09-12-2024 09:49 |