a) Dacă elevul a răspuns corect la 32 probleme, înseamnă că a greșit la 40−32=8. Prin urmare, punctajul obținut a fost 32⋅5−8⋅2=144 puncte.
b) Metoda falsei ipoteze. Presupunem că a răspuns corect la toate problemele. În acest caz ar fi obținut 40⋅5=200 de puncte. Asta înseamnă o nepotrivire de 200−102=98 de puncte. Această nepotrivire a apărut deoarece ipoteza făcută a fost falsă (adică există și răspunsuri greșite).
Dacă înlocuim un răspuns corect cu unul greșit, numărul de puncte va scade cu 5+2=7. Ca să acoperim diferența de 32 de roți, va trebui să facem 98:7=14 înlocuiri. Așadar, vom avea 14 răspunsuri greșite și 40−14=26 răspunsuri corecte.
b) Metoda algebrică. Notăm cu c și g numărul de răspunsuri corecte, respectiv greșite.
{c+g=40∣⋅55c−2g=102⇔{5c+5g=2005c=102+2g⇒(−)5g=200−102−2g⇒g=14.
c+14=40⇒c=26.